کلینیک فیزیوتراپی قرار

پاسداران، خیابان پایدارفرد، نبش بوستان هفتم، بین بانک آینده و موسسه ملل(پلاک 146)، واحد 401، طبقه 4

انواع روش های درمانی برای گردن درد عصبی

انواع روش های درمانی برای گردن درد عصبی

گردن درد عصبی

گردن درد عصبی بسیار شایع است و می تواند باعث اختلال و کاهش کیفیت زندگی شود. فشار و اضطراب و سایر عوامل روانی اجتماعی به عنوان علل بالقوه گردن درد عنوان شده‌اند.این وضعیت شایع است و معمولاً دلیل خاصی برای نگرانی نیست. گردن درد ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیفتد و معمولاً با تغییرات ساده در سبک زندگی قابل درمان است.

گردن درد عصبی چگونه ایجاد میشود؟

هنگامی که تنش و استرس  ایجاد می شود، عضلات ممکن است سفت شوند یا احساس درد داشته باشید. گردن درد همچنین ممکن است به شانه سرایت کند یا با سردرد همراه باشد.رابرت گوتلین، مدیر بخش ارتوپدی و توانبخشی ورزشی در مرکز پزشکی شهر نیویورک، می‌گوید: «استرس دلیل احتمالی گردن درد نیست، اما مطمئناً می‌تواند علائم گردن درد زمینه‌ای را آشکار کند.

دکتر گوتلین می‌گوید: «با افزایش استرس، قطعاً بیماران بیشتری با گردن درد می‌بینم. هر سال در زمان جمع آوری مالیات، تعداد بیماران مبتلا به گردن درد افزایش می‌یابد، به ویژه در میان قشر وال استریت در نیویورک».

عوامل استرس‌زای فیزیکی و روانی اجتماعی در محل کار یا زندگی روزمره با ایجاد گردن درد عصبی مرتبط هستند.

علائم گردن درد عصبی چیست؟

 

گردن درد عصبی ممکن است به شکل‌های متفاوتی دیده شود. درد گردن ممکن است از گردن به شانه و قسمت‌هایی از کمر انقال پیدا کند. گردن یکی از حساس ترین عضو‌های بدن است که ممکن است دیگر اعضای مرتبط را نیز درگیر کند.

  • دردهای تیرکشنده که با بی حسی و ضعف شدید همراه است.
  • گردن دردی که به حالت مزمن تبدیل شده با استراحت تسکین نمی‌یابد.
  • دردی شدید در ناحیه گردن که فرد را در انجام کارهای روزمره خود با اختلال همراه کرده.
  • گردن دردی که با سوزش در دست ها و بازوها همراه است. گردن دردی که با سردرد و حالت تهوع همراه است.

 

درمان گردن درد عصبی با طب سنتی امکان پذیر است؟

 

درمان گردن درد عصبی به کمک  طب سنتی یکی از روش‌هایی است که بیماران برای رفع گردن درد خود استفاده می‌کنند.در این طب گردن درد نتیجه سرد مزاجی عنوان شده است. متخصصین این طب پرهیز از مصرف غذا و نوشیندنی طبع سرد مثل دوغ و خیار و برنج توصیه کرده‌اند. این طب نیز خوردن گرمی‌جات همچون دارچین و مغز ها را پیشنهاد می‌کنند.آب درمانی هم یکی از روش‌های تاثیر گذاز در این طب است. زیر دوش آب گرم بایستید و آب را با فشار به مدت 10دقیقه روی محل درد بگیرید. بعد از 10دقیقه به مدت 30 ثانیه آب سرد را روی گردن خود باز کنید.این شیوه را چند بار انجام بدهید تا درد گردن تسکین پیدا کند. آب گرم باعث افزایش جریان خون در عضلات گردن بوده و گرفتگی و درد آن را برطرف می‌کند و آب سرد التهاب گردن را کاهش می‌دهد.

 

برای درمان گردن درد چه دارویی مصرف کنم؟

 

پیشنهاد می‌شود بدون نسخه پزشک، دارویی خودسرانه مصرف نکنید. گاهی این درد بسیار شدید می‌شود که اقدامات خودمراقبتی که می توانید برای تسکین گردن درد انجام دهید عبارتند از:

مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن( (Advil، Motrin IB، )، ناپروکسن سدیم (Aleve) و استامینوفن (Tylenol

 

ماساژ برای گردن درد عصبی

ماساژ برای گردن درد

ماساژ دادن برای اکثر نواحی بدن که دچار درد شده‌اند راه حل لذت بخشی است و می‌تواند درد را تا حدی کاهش دهد.در این‌جا روشی به شما پیشنهاد می‌دهیم که تا حد زیادی این درد را کاهش داده و بسیار ساده است.گردن و پشت خود را صاف کنید.نواحی دردناک گردن خود را پیدا کنید. با انگشتان خود محکم فشار دهید.
انگشتان خود را به آرامی در حرکات دایره ای حرکت دهید. در جهت مخالف تکرار کنید.

 

فیزیوتراپی برای گردن درد عصبی

فیزیوتراپی برای گردن درد عصبی

 

فیزیوتراپی یکی از رایج ترین روش‌های درمانی برای گردن درد عصبی است. برنامه‌های فیزیوتراپی برای گردن درد شامل شروع یک برنامه تمرینی تقویت و کششی گردن است. روش ها و تمرینات خاص مورد استفاده در فیزیوتراپی و همچنین مدت زمان برنامه درمانی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.
فیزیوتراپی برای گردن درد معمولاً شامل اهداف زیر است:

  • کاهش درد و سفتی
  • بهبود دامنه حرکتی سر و گردن
  • تقویت پویایی گردن و عضلات پشتیبان آن
  • استراتژی هایی برای جلوگیری از عود درد پس از درمان

 

حتی اگر فیزیوتراپی نتواند درد را به طور کامل از بین ببرد، نقش مهمی در بهبود وضعیت و عملکرد گردن داشته باشد.فیزیوتراپی به دو روش انجام می‌شود. یکی از آن‌ها فیزیوتراپی غیرفعال است، که شامل درمان هایی است که بدون تلاش بیمار اعمال می‌شوند. روش های درمانی متعددی مانند استفاده از کمپرس یخ، گرما درمانی، ماساژ درمانی، اولتراسوند، الکتروتراپی و غیره است. هدف فیزیوتراپی غیرفعال کمک به کاهش درد است.یکی دیگر فیزیوتراپی فعال است که شامل حرکت دادن بدن خود بیمار از طریق تمرینات و حرکات کششی است. با بهبود قدرت و انعطاف پذیری در گردن، این ماهیچه ها ممکن است درد کمتری داشته باشند و بهتر بتوانند قوای خود را حفظ کنند، که استرس بر ستون فقرات گردنی را کاهش می‌دهد.فاز اولیه فیزیوتراپی برای گردن درد ممکن است شامل درمان‌های غیرفعال‌تری باشد، اما با گذشت زمان، درمان‌های فعال‌تر و فعال‌تر احتمالاً گنجانده می‌شوند.

شما همچنین میتوانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل کلینیک فیزیوتراپی قرار استفاده کنید.

روش‌های دیگر برای تسکین گردن درد

  یوگا

یکی از روش‌هایی که استرس را کنترل می‌کند یوگا است.  تمرینات یوگا می‌تواند در منزل باشد انجام شود یا هر جای دیگر مهم این است شما کجا استرس و تنش کمتری دارید. یوگا شامل تمریناتی ذهنی و فیزیکی است که سبب رفع تنش و باعث آرامش می‌شود.

  تغییر در سبک زندگی

سبک زندگی و عادت‌های روزانه غلط سبب بروز مشکلات می‌شود. از فرم خوابیدن اشتباه گرفته تا استفاده زیاد از گوشی و پایین نگه داشتن سر و ....

همچنین مصرف کافئین و سیگار و مصرف مواد غذایی ناسالم منجر به اظطراب و آزاد شدن هورمن‌هایی می‌شود که بر روی گردن درد تاثیر می‌گذارد.

چگونه با گردن درد عصبی بخوابیم؟

بهترین حالت برای خوابیدن به پشت یا پهلو است. هر دوی اینها نسبت به خوابیدن روی شکم فشار کمتری بر ستون فقرات شما وارد می‌کند. ممکن است تغییر وضعیت خوابیدن دشوار باشد، زیرا موقعیتی که شما اغلب در آن احساس راحتی می‌کنید در اوایل زندگی تعیین می شود.