مگنت تراپی با کلینیک فیزیوتراپی قرار

• درمان سردردهای گردنی
مگنت تراپی

مگنت تراپی چیست ؟

مگنت تراپی یک روش طب فیزیکی در فیزیوتراپی است که درمان از طریق میدان مغناطیسی انجام می شود. در این روش از تاثیر مثبت میدان مغناطیسی متناوب فرکانس پایین بر روی اندام استفاده می کند. مگنت قسمت آسیب دیده از اندام را را تحریک میکند که این تحریک باعث افزایش خون رسانی در این نواحی آسیب دیده می شود. و در نهایت با این روش درمانی مواد مغذی بیشتری به سلول های میرسد و ضایعات آسیب دیده بافتی خیلی سریع تر بهبود پیدا می کند.

دستگاه های مگنت تراپی

مغناطیس درمانی چگونه به بیمار کمک می کند ؟

مغناطیس درمانی دارای اثرات ضد التهابی، ضد درد، ضد ادم و بازسازی کننده است. علاوه بر این، اثرات استخوان زایی و در نتیجه تسریع در بهبود استخوان از جمله اثرات بیولوژیکی میدان مغناطیسی ذکر شده است.
مغناطیس درمانی یا مگنت تراپی دارای اثرات کاهش درد یا ضد درد، ضد ادم یا تورم، و بازسازی بافت های آسیب دیده است.اثر مثبت مغناطیس درمانی برای بافت های نرم و بافت استخوانی در سرعت بخشیدن به روند بهبودی پس از جراحی های ارتوپدی استفاده می شود.

مگنت تراپی برای پوکی استخوان

مگنت برای پوکی استخوان

پوکی استخوان یک نوع بیماری است که باعث شکننده شدن و ضعیف شدن استخوان ها می شود.این بیماری به مرور باعث ضعیف و شکسته شدن استخوان های ستون فقرات، مچ دست یا پا و لگن می گردد.پوکی استخوان جزء بیماری های خاموش است بطوریکه فرد بیمار اصلا متوجه پوکی استخوان خود نیست.
تحقیقات مختلف نشان دهنده تاثیر میدان مغناطیسی به تشکیل استخوان ها و جوش خوردن استخوان های آسیب دیده در داخل گچ است. در پوكی استخوان يا به عبارت دیگر كاهش تراكم استخوان كه شدت های كم و زياد دارد سختي استخوان كاهش يافته و شكنندگي آن افزايش مي يابد.

مغناطیس یا مگنت درمانی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

مگنت برای گردن درد

میدان مغناطیسی با فرکانس پایین که بر روی قسمت از بدن که آسیب دیده تنظیم می شود باعث نفود عمیق به این بافت ها می گردد. این نفوذ به بافت باعث تحریک شدن و بازسازی بافت نرم و تقویت استخوان ها می شود.طبق تحقیقاتی که انجام شده مغناطیس یا مگنت تراپی به بهبودی بیماری های زیر تاثیر گذار است.

• دیسکوپاتی، سندرم تونل کارپال، آرتروز زانو، اختلال در جوش خوردگی استخوان
  • تغییرات در ستون فقرات و مفاصل، فیبرومیالژیا، آسیب غضروف مفصلی، تاندونیت آشیل، آسیب عضله روتاتور کاف، پوکی استخوان
  • آرتروتریت، آرتروز، درد ها و التهاب های عضلانی، درد لگن
  • زخم ها به عنوان مثال. زخم پا در دوره دیابت، التهاب بعد از عمل، درد و ادم بعد از عمل، سوختگی
  • بیماری های سیستم عصبی، از جمله نوروپاتی دیابتی(درد و گز گز شدن اندام ها)، آسیب عصبی، اختلال عملکرد اعصاب جمجمه و محیطی،سکته مغزی، مولتیپل اسکلروزیس ( ام اس )
  • بیماری های قلبی عروقی، به عنوان مثال. در بهبودی پس از سکته قلبی، آریتمی، بیماری ایسکمیک قلب و فشار خون بالا.

مگنت برای چه بیمارانی منع استفاده دارد ؟

• زنان باردار
  • بیماران سرطانی بد خیم
  • داشتن پیس میکر یا باطری قلب
  • بیماری سل
  • دیابت نوجوانان
  • پرکاری تیروئید
  • خونریزی دستگاه گوارشی
  • عفونت های شدید

مگنت تراپی چقدر ایمن است ؟

مغناطیس درمانی هیچگونه عوارضی ندارد به جز بیمارانی که در بالا نام برده شد. با استفاده طولانی مدت از مگنت، بدن بیمار با میدان مغناطیسی ایجاد شده سازگار می شود.عوارض جانبی استفاده از روش درمانی مگنت بسیار به ندرت گزارش شده است.

مدت زمان هر جلسه مگنت تراپی

زمان هر جلسه مگنت بر روی هر اندام بستگی به نوع بیماری و تکنیکی که فیزیوتراپیست در پلن درمانی تدوین دارد تعیین می شود.اما در اکثر موارد مگنت بین 10 تا 25 دقیقه برای هر اندام استفاده می شود و این میزان زمان به انرژی مغناطیسی دستگاه و قدرت پالسی که دارد هم بستگی دارد.

مزایای درمان از طریق مگنت

تکنیک درمان با مگنت طی سال های اخیر محبوبیت فراوانی داشته و در حال حاضر پزشکان زیادی در پروتکل دستوری خود برای فیزیوتراپی مگنت را نیز توصیه می کنند.
مزایای مگنت تراپی

• بهبودی طبیعی و رفع درد بضورت طبیعی
  • استفاده نکردن از دارو
  • درمان غیر تهاجمی
  • ایجاد حس خوشایند در بیمار
  • جایگزین میدان مغناطیسی از دست رفته بیمار می شود.
  • توسط تکنسین ها نیز قابل انجام است.
  • استفاده امن
  • مقرون بصرفه بودن نسبت به درمان های دیگر